Message from our President regarding COVID-19 (ENG & AR)

One thing I know for sure, is that people with intellectual disabilities and their families have a wealth of skills and knowledge to help them through this crisis.  We know how to survive if we have to without much help from our communities or our governments. Our biggest strength is always our connections to each other and our ability to make do with what we’ve got.

Most of the time, we focus on thriving.  We have big goals, big ideas, big plans.  These are important but for now, we will focus on surviving.  I know it is painful to practice social distancing after so many years of being distanced by the community, but this time is different.  This time, everybody is doing it.  This time, in order to be included, we must be secluded.

Be gentle with yourselves.  Try to find the moments in your day to show each other how much love is in your heart, even if you don’t have words. Who in your network is lonely? How can you connect with them to tell them they matter to you? If you use social media, it is a good tool to let others know how you are doing or to share your methods of coping.  Be honest about your feelings.  You can say, “I am lonely. I am sad. I am afraid.”  We will not give in to anger.  Instead, let us say “I am strong. I am OK.”  Or we can ask, “Who needs encouragement? Who needs help?”

If I had to choose one community to depend on to show courage in the face of adversity, it would be ours.

That is how we work,

With love,
Sue Swenson,
President, Inclusion International.

 

رسالة من رئيستنا حول الوضع الحالي المتعلق بالكورونا

23 مارس 2020

المؤكد لي أن الأشخاص ذوي الإعاقة الذهنية وأسرهم يملكون من المهارات والمعرفة ما يمكن أن يساعدهم على تخطي هذه الأزمة. و نحن نعرف كذلك كيفية البقاء على قيد الحياة إذا اضطررنا إلى ذلك، دون مساعدة كبيرة من مجتمعاتنا أو حكوماتنا. اما أكبر نقاط قوتنا فهي اتصالاتنا ببعضنا البعض وقدرتنا على الاستفادة مما لدينا.

 في أغلب الأوقات، نحن نركز على ما يسعدنا ولدينا أهداف وافكار ومشاريع كبرى أيضا. فهي أمور مهمة بالنسبة لنا ولكن في الوقت الحالي، سنركز على بقاءنا على قيد الحياة. أعلم أنه من المؤلم تطبيق التباعد الاجتماعي بعد سنوات عديدة من تجاهل المجتمع لنا. ولكن هذه المرة، الأمر مختلف، فالتباعد مطبق على الجميع. هذه المرة، ولكي يتم دمجنا، يجب أن نكون منعزلين.

كونوا لطفاء مع أنفسكم وحاولوا إيجاد لحظات في يومكم لتظهروا لبعضكم البعض مقدار الحب الذي تمتلكونه وان عجزت الكلمات عن التعبير عن هذه المشاعر. هل هناك من في شبكتك وحيدا؟ كيف يمكنك التواصل معه لإخباره بأنه مهم بالنسبة إليك؟ إذا كنت تستخدم وسائل التواصل الاجتماعي، وهي أداة جيدة للسماح للآخرين بمعرفة ما تقوم به أو مشاركتهم طرق تأقلمك مع الوضع.

كن صادقًا بشأن مشاعرك، كأن تقول: “أنا وحيد. انا حزين. أنا خائف. لن أستسلم للغضب. ” بدلاً عن ذلك، دعنا نقول “نحن أقوياء. نحن بخير.” أو يمكننا أن نسأل “من يحتاج الى التشجيع؟ من يحتاج إلى المساعدة؟ “

 إذا اضطررت إلى اختيار مجتمع واحد يعتمد عليه لإظهار الشجاعة في مواجهة الشدائد، فسيكون مجتمعنا.

 هذه هي الطريقة التي نعمل بها،

مع حبي،

سو سوينسون ،

رئيس منظمة الاحتواء الشامل الدولية.